Спортното поделение на Hyundai – N pазкрива своята визия за електрификация, за да демонстрира ангажимента на компанията към фокусирани в бъдещето технологии с нулеви вредни емисии. RN22e и N Vision 74 са вдъхновяващи примери за визията на N към електрификация. Тези две „подвижни лаборатории“ демонстрират амбицията на Hyundai да стане лидер в бъдещето с нулеви емисии.
„Подвижните лаборатории“ на Hyundai са мястото, където се тестват и проверяват усъвършенстваните технологии на компанията, за да бъдат приложени в бъдещи производствени модели. RN22e обединява изцяло новия IONIQ 6 и Electric-Global Modular Platform (E GMP) на компанията, като същевременно поставя нов стандарт във спортните електромобили. N Vision 74 съчетава EV технология с усъвършенствана система за водородни горивни клетки, което го прави първата лаборатория за водородни хибриди на Hyundai N, която изследва „радостта от шофирането“ в ерата на електрификацията.
„RN22e и N Vision 74 играят важна роля в стратегическото развитие на цялата ни продуктова гама, особено на нашите електрифицирани, високопроизводителни превозни средства“,
„Въртящите се лаборатории представляват непрекъснатото развитие на нашите най-модерни технологии.“Томас Шемера, вицепрезидент и ръководител на отдела за клиентско изживяване в Hyundai Motor Company.
Както RN22e, така и N Vision 74 ще продължат да бъдат тествани и проверявани от инженерите на Hyundai, така че бъдещите сериини автомобили N да могат да бъдат оборудвани с изпитани нови технологии.
Визията на Hyundai N към електрификацията
От пускането на първия си спортен сериен автомобил през 2017 г., Hyundai i30 N, N разшири границите на производителността, за да помогне на клиентите да открият колко забавно може да бъде шофирането. Твърдението на марката е „Никога просто не шофирайте“, защото придвижването от А до Б никога не трябва да е скучно. Дори в електрическото бъдеще марката N следва трите си стълба: хулиган в завоите (стегната, идеално балансирана машина за завиване), възможност за състезателната писта (всички модели N са създадени да се представят директно на пистата) и ежедневен спортен автомобил (за всеки и всяка нужда, не просто следете дни и магистрали).
„Само за седем години Hyundai N се превърна в най-бързо развиващата се спортна марка.“
Тил Вартенберг, вицепрезидент на Hyundai N
Представяме ви RN22e, поглед към предстоящия EV N
RN22e предлага пакет, готов за състезателна писта, като усъвършенства и оптимизира водещата на пазара платформа E-GMP на Hyundai и го пакетира в базиран на IONIQ 6 рационализиран дизайн. Като първата подвижна лаборатория на Hyundai N, базирана на E-GMP, RN22e показва визията и посоката на електрифицираната марка N, като същевременно отваря възможността за спортен EV модел в бъдеще.
RN22e е тестван, за да увеличи максимално трите стълба на производителността на N, започвайки с „хулиган в завой“. N развива способността за завиване от пускането на марката и предоставя e-LSD. RN22e повишава максимално сцеплението в завой дори с неизбежно по-голямо тегло, като изследва векторизирането на въртящия момент чрез двоен съединител. Освен това, 3D отпечатаните части намаляват теглото и запазват твърдостта за по-добра атака в завоите. Оборудван с AWD, RN22e осигурява оптимизирано разпределение на въртящия момент според различните режими на задвижване, което позволява на водачите да избират силата на въртящия момент на предните и задните колела.
За да подобри възможностите на RN22e за състезателна писта, N се фокусира върху охлаждането и спирането, за да подобри издръжливостта. RN22e осигурява оптимизирани за писта настройки, за да позволи на клиентите да се насладят на мощността. Наличието на четирибутални спирчани апарати и 400-милиметров хибриден диск позволява на RN22e да издържи теглото на своята силова електрическа (PE) система. Освен това, Hyundai N ще използва RN22e, за да проучи как да осигури динамично движение с регенериращо спиране, което прецизно контролира отклонението от посоката на движение и атаката в завой.
Тъй като Hyundai N разработва и проверява най-съвременните технологии за прехвърляне към спортните модели на N, RN22e играе важна роля като подвижна лаборатория за предстоящите модели EV N. Знаейки какво въодушевява ентусиастите, N разработва нови функции, като емоционалното шофиране за електрифицираните модели. RN22e осигурява N Sound+, който генерира звук от вътрешните и външните високоговорители, за динамично усещане при шофиране. В допълнение N e-shift интегрира вибрациите и усещането за превключване с N Sound+. Тъй като това е подвижна лаборатория, в която Hyundai N непрекъснато разработва модерни технологии, тези емоционални изживявания при шофиране ще бъдат доразвити в различни типове чрез RN22e, така че шофьорите да могат да изберат всичко по свой вкус.
Чрез адаптиране на новия дизайн на IONIQ 6, RN22e ще използва аеродинамичните характеристики на новия модел. За да увеличи максимално производителността, Hyundai N добавя детайли, вдъхновени от моторните спортове. Чрез нисък пътен просвет и подчертана странична линия, Hyundai N постига дизайн с широка и здрава пътна осанка. Запазвайки дизайна на IONIQ 6, долната броня е проектирана да бъде спортна, излъчваща неочакван чар. С тази функционална естетика RN22e може да подобри своето охлаждане и аеродинамика.
Размери Д/Ш/В//Междуосие – 4915 мм / 2023мм / 1479 мм // 2950 мм
Двигател
Макс. мощност (кВ) 430 кВ (комбинирана)
Макс. въртящ момент (Нм) 740 Нм (комбинирана)
Батерия
Капацитет – 77.4 кВч
400V / 800V възможност за бързо многократно зареждане
Време за зареждане – под 18 мин. (10% → 80%)
Динамика
Макс. Скорост (км/ч) Над 250 км/ч
Представяме ви N Vision 74
Вдъхновен от наследството на Hyundai Motor, N Vision 74 е високоефективна лаборатория за хибридни водородни горивни клетки. N Vision 74 е вдъхновен както от технологията, така и от страстта на Hyundai към висока мощност от 1974 г. насам.
По отношение на дизайна, N Vision 74 отдава почит на концепцията Hyundai Pony Coupe от 1974 г., разработена от легендарния автомобилен дизайнер Джорджето Джуджаро. След това концепцията е вградена в прототипи за първия сериен спортен автомобил на Hyundai. Въпреки че в крайна сметка не можа да стигне до производство, дръзката визия даде тон на цялата компания.
N Vision 74 наследи чистата повърхност, динамичния пропорционален профил и уникалната В колона от концепцията Pony Coupe от 1974 г. Дизайнерското наследство на Hyundai отговаря на ерата на електрификацията с висока мощност, за да оформи N Vision 74. В допълнение осветлението Parametric Pixel осигурява футуристичен разцвет.
„Ориентираният към бъдещето дизайн на N Vision 74 отразява уважението и признателността, които изпитваме към отдадеността и страстта, вложени в концепцията Pony Coupe“,
Санг Юп Лий, вицепрезидент и ръководител на Hyundai Design Center.
С размери 4952 мм дължина, 1995 мм ширина и 1331 мм височина при междуосие 2905 мм, това е първата състезателна лаборатория, изградена върху най-модерната система с водородни горивни клетки, създавана някога от Hyundai N. Но това не е първият път, когато N се занимава с технологията на горивните клетки. N Vision 74 също е вдъхновен от концептуалния автомобил Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, който беше представен през 2015 г. с лансирането на марката N, за да представи бъдещето на високата производителност, базирана на водород.
Само седем години по-късно Hyundai N представя N Vision 74, насочвайки погледа си още по-далеч, като реализира страстта си към „радостта от шофиране“ и въображението. Инженерите на Hyundai разработиха хибридна структура на батерия-електричество в комбинация с FCEV система, която е поставена в изцяло ново оформление. Чрез наличието на система с горивни клетки и електрическа батерия, захранваща N Vision 74, ефективността на охлаждане е подобрена, докато двата различни източника на енергия могат да се използват в зависимост от различните условия на шофиране. Тази фино настроена система позволява по-добро векторизиране на въртящия момент от двата двигателя отзад, което позволява прецизно и бързо реагиране при завиване. Освен това, N Vision 74 изследва баланса между производителност и охлаждане с триканална охладителна система.
Технологията с висока производителност е напълно интегрирана в дизайна, за да изпълни изискванията за управление на топлината на FCEV. С такава функционална естетика, N Vision 74 изследва баланса между най-съвременните технологии и емблематичния дизайн.
Размери Д/Ш/В//Междуосие – 4952 мм / 1995 мм / 1331 мм // 2905 мм
Двигател
Макс. мощност (кВ) – над 500
Макс. въртящ момент (Нм) – над 900
Батерия
Капацитет – 62.4 кВч
800V възможност за бързо зареждане
Hydrogen
Обем на резервоара – 4.2 кг
Горивни клетки – 85 кВ (макс. 95 кВ)
Време за зареждане – 5 мин.
Динамика
Макс. скорост – над 250 км/ч
Пробег – над 600 км
История и бъдеще на подвижните лаборатории на Hyundai
През 2012 г. Hyundai стартира Project RM, за да покаже своя опит в разработването на нови технологии и иновации. Чрез този проект компанията разработва и свързва нова високопроизводителна технология от моторния спорт с бъдещите N модели. Името на проекта се отнася до конфигурацията на задвижващия механизъм „Racing Midship“ на прототипа N на модела „Racing Midship“.
От създаването си, серията RM прогресивно се разви, за да включва RM14, RM15, RM16 и RM19. Платформата RM улеснява инженерна подвижна лаборатория за тестване на високоефективни технологии, докато е на пътя при всякакви скорости и условия на шофиране. Подложени на прогресивно задълбочени тестове, RM моделите валидират усъвършенствани технологии, наблюдават ефективното им повишаване на производителността и ги подобряват за приложение в бъдещи N модели.
Преди две години Hyundai представи следващото поколение електрифициран спортен автомобил RM20e Racing Midship. В рамките на серията RM, RM20e беше първият високопроизводителен BEV. За първи път Hyundai успя да приложи потенциала на силовите агрегати с нулеви емисии в своите спортни автомобили.
Hyundai N разкри новата серия подвижни лаборатории под друго име, за да постави новия стандарт за следващо поколение висока производителност. Тъй като марката N продължава да преследва трите си стълба, RN22e и N Vision 74 се тестват, за да увеличат максимално възможностите на състезателната писта, характеристиките на всекидневния спортен автомобил и характеристиките на „хулиганин в завоите“. N ще остане верен на своята философия и в ерата на електрификацията.
Като първа голяма стъпка, първият електрически N на Hyundai Motor, IONIQ 5 N, ще излезе на световния пазар през 2023 г. Повече подробности за първия EV N ще бъдат разкрити по-късно.
Оставете коментар