Седмо поколение Lexus ES дебютира в Пекин

2018-04-25T11:35:22+00:0025 април 2018|Новини|

Lexus използва автомобилния салон в Пекин, за да покаже изцяло новото седмо поколение на седана си ES. Машината е нараснала значително в размерите си, но е запазила атрактивния си вид. След шест поколения на успех в класа на компактните седани, най-новото седмо поколение на Lexus ES тръгва в нова и по-амбициозна посока. Известен отдавна със своя комфорт, изтънченост и луксозни характеристики, новият ES надгражда силните си черти с изцяло новото купе, което позволява по-динамичен външен дизайн и по-добро поведение при шофиране.

Седмото поколение ES ще бъде първото, представено на пазарите в Европейския съюз и България. Той следва флагманския седан LS и стил, благодарение на изцяло новата глобална платформа – K (GA-K). Моделът ще се предлага в Европейския съюз и България ексклузивно с пълнохибридно задвижване – ES 300h, а продажбите му на пазара ще стартират от декември 2018 г.

Ново измерение на дизайна в ES

Новият ES е разработен върху изцяло новата глобална платформа – K (GA-K), която дава възможност на Lexus да изследва границите на дизайна при компактните седани. Автомобилът е по-дълъг (+65 мм), по-нисък (-5 мм) и по-широк (+45 мм) в сравнение с предшественика си. По-дългово междуосие (+50 мм) позволява колелата да се изтеглят максимално до ъглите на автомобила с по-широки предна и задна следа (+10 и +37 мм). Неговата позиция и пропорции отразяват новооткритите му динамични способности и придават на ES атрактивен вид, което ще накара собствениците и феновете да му се насладят още повече.

Ясуо Кажино, главен дизайнер на ES, описва новия вид на автомобила като „провокативна елегантност“. „ES винаги е бил елегантен, луксозен седан. С това поколение ние добавяме дръзки дизайнерски елементи, които предизвикват традиционните потребителски очаквания,“ каза той.

Палитрата включва 12 цвята с нови бежови и зелени нюанси. Снежно екрю е разработено, за да имитира светлината, отразена на пресен сняг, докато Слънчевото зелено е вдъхновено от океанската вода при огряването й от слънцето. Двата ексклузивни цвята – Топло синьо и F бяло – са налични за моделите F SPORT, допълвайки неговия високоенергиен дизайн.

Нова епоха на динамика

Екипът от инженери, водени от главен инженер Ясухиро Сакакибара, са имали ясна цел – да трансформират имиджа на ES. Това означа превръщането на седан, основно познат със своя комфорт и тишина, в еднакво способен да доставя водеща в класа си динамика при управление и мощност, които може да се усещат и чуват.

Според Сакакибара този ES е създаден, за да достави изключително високо ниво на динамика в сравнение с всеки от предшествениците си. Той казва: „Знаем, че този ES трябва да се усеща отзивчив и лесен за управление, независимо от пътя, на който се намира. Това може да бъде постигнато единствено със здрава основа.“

Екипът, разработващ купето, търси да създаде усещане за комфортна предсказуемост заедно с усещане за бърз отклик във всеки момент. Йошиаки Ито, главен тестови пилот на ES, обяснява:„Бихме искали всеки шофьор да има усещане за пълен контрол, когато е зад волана на ES. Това е ниво на комфорт, което отива отвъд гладкото пътуване.”

За още по-високо ниво на динамично поведение моделите F SPORT са налични с Адаптивно променливо окачване (Adaptive Variable Suspension), подобно на това в купето LC. Това добавя регулируеми амортисьори на всяко колело със 650 нива на регулиране, за да осигури изключителен контрол на всяка пътна настилка. Друг ексклузивен елемент в F SPORT е режимът Sport+ от системата Drive Mode Select, който ангажира настройките за най-отзивчивия двигател, трансмисия и окачване. При ES 350 F SPORT също така е налична система за усилване звука от двигателя, която добавя допълнителен слой към звука от двигателя, увеличавайки естествените ритми от енергичното шофиране.

Четвърто поколение хибридна система

ES 300h, който ще се предлага в Европейския съюз, е оборудван с ново, четвърто поколение самозарядна хибридна система, която реализира изключителен разход на гориво, динамика и минимални емисии за компактен луксозен седан. Той съчетава изключително ефективен 2,5-литров, 4-цилиндров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсон, с по-лек, по-компактен и по-мощен мотор-генератор. Общата системна мощност е 218 к.с./ 160 кВт., а комбинираният разход на гориво започва от 4,7 л/100 км.

Изцяло новият 2,5-литров двигател осигурява технология за бързо изгаряне, която го превръща в най-ефективния двигател по отношение на топлинна ефективност. Резултатът е повече мощност без увеличение на вредните емисии или разхода на гориво. Характеристики, които спомагат постигането на впечатляващите резултати, включват прави всмукателни портове, увеличени ъгли на клапаните и лаерно обработени легла на клапаните. Маслената помпа с променлива мощност, инжектори с много отвори, VVT-iE на всмукателните клапани и променлива система за охлаждане също допринасят за впечатляващото управление на топлината и горенето.

Общата маневреност е подобрена благодарение на усъвършенстван контролен компютър на хибридната система, която наподобява усещането и мощността на стандартен бензинов двигател. Дори никел-метал хидридна хибридна батерия е по-компактна от преди, което позволява да бъде разположена под задната седалка без да възпрепятства багажното пространство.

Несравними условия за безопасност

Седмото поколение на ES е налично с последната система Lexus Safety System+. Пакетът с технологии за активна безопасност предлага нови възможности и разширява сценариите за шофиране, при които той може да добави защита за водача и пътниците, и помага при предотвратяването на инцидент.

Новата функционалност включва дневно разпознаване на велосипедисти, коeто е част от богата Система за предупреждение преди сблъсък (Pre-Collision System). Способна да регистрира приближаващи превозни средства и пешеходци, системата засича велосипедисти, като засяга един от най-често срещаните инциденти на пътя днес. Системата за предупреждение преди сблъсък също е усъвършенствана да разпознава пешеходци през нощта като увеличава чувствителността на радара и динамичните граници.

Друга модернизирана система за безопасност, предлагана в ES, е Системата за двустепенно управление на дългите светлини (AHS). Системата не само включва и изключва дългите светлини автоматично за водача, но и 24-те индивидуални LED светлини са в състояние да адаптират светлинния сноп, за да подобрят осветлението, като намалят отблясъците от насрещното движение.

Leave A Comment